Content, content, content!
Content maken kun je op allerlei manieren. En hoe meer content je naar buiten brengt, hoe beter wat mij betreft! Je kunt video's maken, blogs schrijven, selfies posten en podcasts publiceren. Dat zie je veel mensen dan ook doen, en tegenwoordig draait alles om content, content, content. Harstikke leuk natuurlijk, maar hoe zorg je dat je content ook van waarde is? En hoe breng je je brand naar buiten? Want niet alles past bij jou, of bij je ideale klant. Content betekent letterlijk 'inhoud' en daarom is de inhoud van je bericht super belangrijk! Over waarde en content zal ik zeker in andere blogs nog eens dieper op ingaan. Maar vandaag wil ik specifiek ingaan op fotografie als content! Mijn liefste vak! Ik vertel je graag over het geheim van fotografie voor jouw personal brand.
say cheese!
Foto's zijn enorm belangrijk. Een feit is, dat mensen sneller geneigd zijn te stoppen met scrollen bij een pakkend beeld of een mooie foto die hun aandacht trekt dan bij een bericht zonder bijlage. Je kunt natuurlijk selfies of andere foto's gemaakt met je mobiel plaatsen, geen probleem zo af en toe. Maar de waarde van foto's die gemaakt zijn door een professional zijn niet te evenaren. Foto's scheppen een duidelijk beeld van wie je bent en wat je in huis hebt. En zodra je dit enkel en alleen doet met foto's die met je mobiel gemaakt zijn, geeft dit een ander signaal naar de buitenwereld als dat jij foto's hebt die gemaakt zijn door een fotograaf. Dan heb je nog de optie om stockfoto's te kopen. Hiervoor zijn websites met een enorme voorraad aan foto's die je kunt kopen voor vrij gebruik. Kan handig zijn, je hebt enorm veel keuze uit diverse soorten en maten foto's. Maar, het is niet erg origineel, niet eigen en de foto's vallen vaak door de mand op je website als 'eerder gezien, standaard en saai'.
Je eigen foto's, je eigen stijl
Ik denk dat we er inmiddels over uit zijn. Je eigen beeldbank aan fotografie en content is een enorme waardevolle investering. Een must! Hiermee onderscheid je jezelf automatisch van anderen en je kunt iets laten zien wat van jou is. Het is persoonlijk en brengt je doelgroep dichterbij. Zoek daarom ook een fotograaf uit, die bij je past. Wiens stijl samen komt met wat jij wilt uitdragen. Je investeert zo in je eigen huis stijl. Ik bijvoorbeeld, hou van lichte tinten en vrolijke kleuren. Dit is ook wat ik wil uitdragen bij Amy Judy's. Op een vrolijke, positieve en vertrouwde manier ondernemers helpen zichzelf te zijn online en ze helpen hun missie uit te dragen. Maar stel dat de stijl die je voor ogen hebt heel moody, dark en strak is, dan kun je beter een fotograaf zoeken die zulke beelden levert. Zolang het goed voelt en je er blij van word, dan durf je alles los te laten bij de fotograaf en vertrouw je op het resultaat dat je verwacht.
De bedoeling is uiteindelijk dat mensen jou en je stijl gaan herkennen. En zo creëer je zichtbaarheid en het imago van je personal brand. Foto's vormen letterlijk een beeld van jou en je onderneming, ze zijn terug te vinden op je social media en op je website. Mensen raken met je vertrouwd en vinden het leuk om je te volgen. Ze hechten waarde aan je mooie foto's.
Ze ervaren dat je ze echt helpt en begrijpt door de waarde die je ze geeft. Hoe geeft fotografie waarde dan? ✔ Het geeft waarde op een manier dat het je content ondersteunt en een duidelijk beeld schept van wat je wilt overdragen. ✔ Het geeft waarde omdat mensen je gezicht herkennen. En op het moment dat ze weten, dat jouw content ze interesseert en ze waarde biedt, dan stoppen ze met scrollen als ze een foto van jou tegen komen. ✔ Het creeërt sfeer binnen je bedrijf. Mensen herkennen je stijl en de sfeer spreekt ze aan. ✔ Het geeft een professionele uitstraling en daarmee de indruk dat je weet wat je doet en waar je mee bezig bent. Je doet ten slotte ook niet zomaar wat, toch!?
waar je meer tijd en moeite in stopt, word beter!
De meeste van ons hebben de ervaring dat wanneer je iets snel afraffelt het resulaat minder oplevert dan wanneer je er tijd, liefde, moeite en aandacht aan hebt besteedt. Het is gewoon zo. What you water will grow. Wat je zaait zul je oogsten. Zo ook met fotografie voor je personal brand. Mensen zullen zien wanneer je moeite doet en tijd steekt in je content. Je brand zal hierdoor sterker, mooier, overtuigend en professioneler worden.
Soms spreekt een beeld meer dan woorden. En soms versterkt een foto je woorden. Hoe je het ook bekijken wil. Een foto als bijlage bij je content werkt! Mensen willen tegenwoordig geëntertaind worden, het moet makkelijk te behappen zijn. Duidelijk en tegelijkertijd waardevol. We zijn sneller geneigd naar de foto's te kijken op instagram dan elk bericht eronder te lezen. Dus, waar wacht je nog op? Investeer in een fotograaf die je helpt je verhaal te vertellen. Doe moeite voor je prachtige onderneming en zorg voor de juiste uitstraling die je doelgroep aanspreekt. Ik geloof in je onderneming! Jij ook?